Coops middag för 80 kr

Jag håller sakta på att beta av alla Coops middagar för 80 kr.
Den med Lotta Lundgren i reklamen.
 
Hitills har jag hunnit testa;
  • Ljummen Linssallad med mandelpesto
  • Kycklingspett med jordnötter och sticky rice
  • Zucchiniburgare med klyftpotatis
  • Mozarellapasta med aubergine
  • Grekisk bondomelett med tomatsallad
  • Nudelsallad med fläskfärsbiffar
Vår favorit hittills är nog nudelsalladen, där bytte vi fläskfärs mot blandfärs. Den har vi faktiskt hunnit laga två gånger och dessutom med dubblad sats för fler matlådor.
 
Zucchiniburgarna var också riktigt goda. Om du testar, gör snabb-aiolin och lägg i en klyfta vitlök extra. Det var riktigt gott. Jag såg fler kommentarer om att de var svåra att hålla ihop, så upplevde inte jag dem. Men jag gjorde dem ganska små och tjocka och stekte dem teflonpanna (skulle nog inte våga mig på det i gjutjärn).
 
Omeletten var också väldigt god och passade bra i matlåda. Den påminnde mycket om spansk tortilla, som vi brukar laga ibland.
 
Sticky Rice till kycklingspetten lyckades vi inte få till så bra, det verkade vara alldeles för lite vätska i receptet, så det mesta brände fast. Linssalladen var också god, men kändes inte riktigt som att det räckte till fyra portioner (fast det kan ju ha att göra med att vi kör crossfit sex dagar i veckan och är rätt stora i maten). Mozzarellapastan var kanske lite tråkig, men gick också an att äta, osten gjorde matlådan svårdiskad.
 
 

Kommentera här: