Tips på saker du kan göra istället för att blogga

Tips på saker du kan göra istället för att blogga.
Eller, vad jag har haft för mig på sistone...
 
1.Träna
Sedan årsskiftet har vi tagit typ tre vilodagar sammanlagt. (Vilodag är alltså en dag vi inte tränat på)
 
Ifall någon skulle bli lite orolig av att läsa det så googlade jag snabbt fram en artikel här: Nej, du är inte övertränad
Ifall man inte orkar klicka på länken: Har du inte ett maniskt beteende och får ångest av att inte leva hälsosamt samt sover och äter tillräckligt, så behöver du typ vara elit-idrottare för att ens ha förmågan att överträna dig själv.
 
I fredags blev det till och med dubbla pass när jag började dagen med att köra lite snatch innan jobbet och sedan tog en fem-kilometers premiärtur i joggingskorna på eftermiddagen (fast fem kilometer är typ vila)
 
 
2. Äta/Laga mat
Jag ser det här med att äta mat som en av mina hobbies. Igår orkade jag inte äta riktig mat OCH lördagsgott. Så vi kombinerade det i någon slags tapas/ostbricka variant.
 
Annars poppar det upp nya burgarställen varje vecka i Örebro (skojar inte). Så vi håller på att avverka dem på lördagar. Igår blev det dock Pitchers, för det var så mycket folk på stan. BESVIKELSE smakade det. Jag fick inte ens rätt burgare, så jag ångrar nästan att vi inte körde McDonalds istället. 
 
Tips på god mat man kan laga:
En bra bit torsk, stekt i ordentligt med smör. Stekt lök och bacon som topping.
Sparris, blå kokt potatis och färdigköpt aioli till det.
 
 
 
3. Läsa böcker
Jag har läst två deckare på sistone;Sandmannen (Lars Kepler) och Vecka 36 (Sofie Sarenbrant).
Sandmannen var riktigt bra, även om man blir lite irriterad på att skurken var lite för smart. Typ som i filmer då huvudpersonerna överlever vilket kärnvapen som helst men bifigurer dör när man skjuter på dem med knallpistol.
Vecka 36 var okej. Kanske inte något litterärt underverk, men bra tidsfördriv.
 
4. Se på Skam
Ja, jag har också fastnat. Det kan hända att min favoritkaraktär är skolsköterskan.
 
5. Gå på bio
Vi var och såg Assassins Creed på bio förra veckan. Vi har aldrig spelat tv-spelet.
Det var mycket action och Fassbender är rätt snygg. Men slutet var katastofalt dåligt.
Jag kan tänka mig att det finns bättre filmer man kan se istället.
Vi fick iallafall biljetterna gratis på vårt SF-bio klubbkort.
 
6. Shoppa
Igår köpte jag ett par vinter-tights på stadium outlet. Så jag ska försöka få igång löpträningen. Det är ju bara åtta månader kvar till Lidingö. Dessutom har vi anmält oss till Kilsbergen Trailrun, 14 km i kuperad terräng med avslut uppför en skidbacke. Kan bli tufft.
 
Jag har dessutom klickat hem alldeles för mycket från wish på sistone. Det är ju så lång frakttid på dem att man typ hinner glömma att man beställt. Jag väntar i varje fall på strumpor, te-sil, nagelbandsolja, fluffiga inläggssulor och ett linne. Jag räknar med att allt är skit-kvalitet och rätt så fult.
 
 
 
 
 

Bucketlist 2017!

Här kan man läsa min förra Bucketlist för 2016
 
Ärligt talat är det rätt många mål på den som inte blev uppfyllda och som jag inte heller tycker verkar roliga längre. Därför gör jag det enkelt för mig och formar om listan varje år och lägger till och tar bort. Ibland får bra mål vara kvar trots att jag klarat dem redan.
Min första lista skrev jag 2012! 
 
Så...
 
Bucketlist 2017!
  1. Koka igenom en hel kokbok
  2. Resa till ett land jag inte besökt innan
  3. Skaffa bil
  4. Action Run Örebro
  5. Slå min tid på Lidingöloppet
  6. Genomföra ett open-pass RX
  7. Två köpfria månader
  8. Halvera studielånet
  9. Äta ostron
  10. Resa till Åland en gång
  11. Sy klart mitt kostym-projekt
  12. Få ihop fler km löpning i mitt excel-ark
  13. Klara 5 strikta pullups
  14. Klara 50 st armhävningar
  15. Göra Kvarntorps-trapp-utmaning
  16. Ta min egen kroppsvikt i benböj
  17. Börja tjata mer på jobbet när jag har för lite att göra
  18. Lära mig hoppa double-unders
  19. Använda alla mina kläder minst en gång
  20. Klara milen på 51 min
  21. Instagramma varje dag i en månad
  22. Skaffa en till tatuering
  23. Göra egen öl
  24. Fira alla helgdagar en månad
  25. Gå på teater
  26. Inte se på TV en hel vecka
  27. Köpa aktier
  28. Anmäla mig till ett marathon
  29. Sluta sitta och slöa på jobbet när jag har för lite att göra och gå hem tidigt istället
  30. Köpa nytt soffbord
  31. Klara 1 handstand pushup
  32. Starta en damklass i jobbets racketlonturnering
  33. Se norrsken
  34. Anmäla mig till ännu något kul motionslopp
  35. Bjuda någon på middag
  36. Anlita en städfirma
  37. Köpa en kristallkrona till sovrummet
  38. Lära mig göra snygga toes-to-bar
  39. Stretcha minst 20 min/dag en månad
  40. Träna på att hänga och klara enarmshäng i en minut
  41. Stå upp på jobbet en hel vecka
  42. Läsa alla Harry Potter böcker
  43. Ordna vinprovning
  44. Baka bullar med min maskin
  45. Åka luftballong
  46. Köpa konst
  47. Hitta tio Geocatches
  48. Äta vegetariskt en månad
  49. Prova igenom mitt berg av krämer
  50. 10 dagar running streak
  51. Lära mig göra pistols
  52. Springa Tough Viking
  53. Lära mig surfa eller skaffa en SUP
  54. Bli lite modigare
  55. Köpa en matta till "Matsalen/Datarummet"
  56. Bada bastu
  57. Läsa minst 6 böcker under året
  58. Ät frysen tom och frosta ur
  59. Gå ut på nattklubb i Örebro
  60. Höra av mig till folk mera