Bucketlist version 2.0

Jag har tidigare lagt upp min bucketlist här på bloggen.
Snarare än "Det här vill jag göra innan jag dör - typ simma med delfiner" gör jag en lista med en lite kortare tid som målsättning. Iallafall kände jag och Per som också gjort en lista att det var dags för en updatering inför år 2014!
 
  1. Hitta ett nytt jobb
  2. Grilla ute i naturen
  3. Censurerad punkt....
  4. Gå ut på Strömpis
  5. Måla en tavla själv och häng upp på väggen hemma
  6. Koka igenom en hel kokbok
  7. Gå en vandringsled
  8. Skriva en låt som kan spelas på klarinett
  9. Rida på en häst
  10. Läsa en bok på främmande språk (ej engelska)
  11. Åka på solsemester
  12. Prova köra bil
  13. Paddla kanot
  14. Bada i kraka
  15. Fylla en vattenmelon med vodka
  16. Åka och fiska
  17. Fotografera 1000 bilder
  18. och göra en scrapbook av dem
  19. Supersaver month (leva så billigt som möjligt en månad)
  20. Klippa håret hos frisör
  21. Yoga utomhus i en park
  22. Spela igenom min gula klarinettbok
  23. Socker detoxa 2 månader
  24. Skaffa en tatuering
  25. Spela en racketsport
  26. Helsingforskryssa
  27. Jobba igenom den ryska grammatikboken
  28. Plocka blommor längs en vägkant
  29. Videoblogga
  30. Ha picnic i stadsparken
  31. Boka en timme med PT
  32. Köra LCHF en månad
  33. Köra en Power Hour med musiklista
  34. Skriva en novell på min 10 sidor
  35. Äta veganmat en månad
  36. Springa Lidingöloppet
  37. Bli bättre på franska och kunna se film otextat
  38. Se allt på American Film Institutes lista på 100 filmer på 100 år.
  39. Bli stark och klara av 2 st pullups
  40. Bli lite smalare och komma i mina prickiga byxor
  41. Åka skridskor
  42. Sluta köpa tidningar
  43. Prova ny hårfärg
  44. Klara av huvudstående yogaposition
  45. Prova köpa färdig matkasse
  46. Äta en stor burgare på Enellys
  47. Laga 3-rätters hemma
  48. Lära mig storhandla och planera alla middagar en månad
  49. Fixa nya sängkläder
  50. Se ikapp Game of Thrones
  51. Släpa ännu en kasse kläder till myrorna
  52. Klara av 50 armhävningar på tå
  53. Skaffa en olycksfallsförsäkring
  54. Få bättre tandvanor och flossa regelbundet
  55. Spela på lotto
  56. Äta tapas på restaurang
  57. Skaffa nytt gymkort
  58. Baka jultårtor
  59. Slutföra en högskolekurs (eller förhoppningsvis två)
  60. Sy ett plagg
  61. Testa nån slags läskiga fatburner-piller
  62. Morgonpromenera/jogga minst 20 minuter varje dag 4 veckor i sträck
  63. Laga och äta marängswiss
  64. Gå på spa
  65. Lära mig lite programmering (förslagsvis arbeta mig igenom en hel how-to bok)
  66. Gå på någon slags guidad tur
  67. Åka buss någonstans "på skoj"
  68. Utöka min mumin-samling med en mugg
  69. Gå på teater
  70. Använd alla kläder jag äger minst en gång
  71. Skaffa ett nytt musikinstrument
  72. Fixa toapappershållaren som varit trasig skitlänge (ordvits!)
  73. Yoga minst 30 min varje dag i en månad
  74. Laga cakepops
  75. Prova en restaurang jag inte ätit på innan
  76. Blogga varje dag i en månad
  77. Skaffa en ny cykel
  78. Äta ett ostron
  79. Klara av mitt löparmål jag haft jättelänge på ca 12 km på en timme
  80. Köpa 10-kort på simhallen och gå alla 10 gånger
  81. Lära mig göra lockar med plattång
  82. Samla ihop 1000 kr i mynt tillsammans med Per
  83. Klä ut mig på fest (även om det inte är maskerad)
  84. Vinn något i en tävling
  85. Klä upp mig och gå ut och drick cocktails
  86. Flytta till en större lägenhet
  87. Låta någon professionell fixa mina naglar
  88. Skida
  89. Skaffa någon ny kul köksmaskin (råsaftcentrifug??)
  90. Sluta spela Pcket Village
  91. Röja Ålandsskrubben
  92. Laga Pulled Pork hemma
  93. Gå en kurs i något kul (alltså inte högskolestudier i typ statistik)
  94. Bygga en snögubbe
  95. Äta buffetmat
  96. Klara av att köra monkey bars (armgång i luften)
  97. Baka en pavlova
  98. Shoppa på Victoria Secret
  99. Ha en ölprovarkväll med spännande saker från beställningssortimentet
  100. Testa någo diet/träningsprogram som typ finns i tidningar jämt

Kommentera här: