December

Om man ska börja ett nytt liv så måste det börja på en måndag, eller 1a januari. 
Nu är det en och en halv vecka kvar, innan vi kan börja våra nya liv.
 
"Just nu" är jag så himla trött på. Jag behöver verkligen ett nytt liv nu.
Den 1a januari ska vi börja äta nyttigt, eller åtminstone P, men jag antar att jag får hänga på, problemet är att jag inte riktigt ser något självändamål i att vara smal längre.
Sedan jag började bli vältränad på riktigt ser jag min kropp mer som en funktionell maskin, och mindre som något som ska vara estetiskt tilltalande.
 
Jag ser också fram emot att skriva en ny lista med nya mål, som jag gjort under flera år. Det hinner liksom bli rätt mycket som man inser att inte var viktigt under året. Jag fick gå en kurs i mental träning på jobbet för några veckor sedan, och ska försöka ta med mig saker från den när jag författar listan. Kursen var kanske i flummigaste laget för mig, men man måste börja i någon ända om man vill komma någonvart.
 
Jag tror jag ska försöka bli lite snällare mot mig själv 2019. Och acceptera att vissa projekt helt enkelt är dömda att aldrig bli slutförda. 

Kommentera här: