Spring!

Den här helgen kommer att bli en riktig löparhelg!
 
Imorgon ska jag till Stockholm och göra Tjejmilen.
Jag råkade fixa en anmälning dit lite plötsligt; "Spring den, det är roligt!" sa min mamma och jag höll med.
Det ska bli roligt med ett lite längre tjejlopp. Vårruset är ju så kort så man hinner aldrig få upp någon fart i trängseln.
 
På Söndag ska jag springa Kilsbergen Trailrun 14 km. Jag sprang loppet förra året också, med stukad stortå. Jag var så försiktig hela vägen för att undvika att stöta till den. Så det kommer inte att bli några problem att slå min gamla tid.
 
Hittills i år har jag sprungit Bomarsund Trailrun och Blodomloppet.
 
Vid Bomarsund var målet att ta sig runt, eftersom jag knappt löptränat i år. Det är mycket roligare att köra bara Crossfit. Så jag koncentrerade mig på att njuta av omgivningen istället.
 
Blodomloppet sprang jag alldeles för snabbt förra året. Det är min bästa tid på milen någonsin och jag tyckte knappt att det var roligt. Så i år ställde jag mig lite längre bak i startfållan och tänkte att jag skulle ta det lite lugnare, med tanke på att jag som sagt inte löptränat i år. Jag kom in två minuter långsammare än förra året, vilket var över förväntan, så jag tänker att jag borde klara tjejmilen på ungefär samma tid imorgon.
 
Jag tror jag väntar tills den här löparhelgen är över tills jag tar och anmäler mig till nästa lopp. Jag skulle kunna tänka mig att kanske springa Åstadloppet eller Norasjön runt som båda är halvmarathon, och skulle bli det absolut längsta jag isåfall sprungit i år.
Det blir i varje fall inte Lidingöloppet, trots att jag älskar att springa det, för jag älskar inte att träna inför det.
 
 

Kommentera här: