Böcker jag läst

 
Jag tog mig igenom hela bokserien!
Ge inte upp ifall du fastnar i början av första boken, för det tog ett tag för mig att komma in i handlingen, och intrigerna börjar lite senare.
 
Jag gillade verkligen att man ibland kände igen sig så mycket i huvudpersonen och ibland inte alls. Är det något jag älskar att läsa eller se på film är det kvinnoporträtt som är välskrivna. (Ex. borta med vinden är en storfavorit)
 
Jag tyckte det var svårt innan jag började läsa böckerna att greppa vad de skulle handla om, de recensioner jag läst säger mest att det var en bra bokserie men ingenting alls om handlingen.
 
Jag brukar sammanfatta det i att böckerna handlar om två flickor som växer upp i fattigdom i Neapel, där den ena får möjlighet att studera och den andra gifter sig som 16-åring. Sedan är det beskrivningar främst av deras förhållande till varandra och även deras kärleksrelationer, och lite maffia såklart, det är ju ändå Italien.
 

Kommentera här: