Filmhelgen

Idag lyckades Per övertala (??) mig att gå på skräckfilm på bio och se DET.
Jag är rädd för allt, så jag blev ärligt talat lite lättad i fredags då det var knökfullt och vi inte fick biljetter redan då.
Men jag har läst en och annan Stephen King i bokform, så jag tyckte ändå inte filmen var så farligt läskig.
Per tyckte clownen sprang märkligt. Jag ser helt enkelt inte det läskiga i clowner och dockor och sådana typiska skräckfilms-grejer. Jag var mest rädd för ungen i hockeyfrilla som blev galen och skulle döda alla.
Bra film!
 
 
 
Jag har även upptäckt SF's app i smart-teven. Så nu i helgen hyrde jag "Bland män och får" (Rams).
Den handlar om två isländska bröder som blir tvungna att avliva alla sina får när de hittar en sjukdom, som är typ fårens motsvarighet till galna kosjukan.
Jag tyckte den var himla fin och sorglig. Ingen feel-good film direkt.
 
Eventuellt hyr jag även filmen om "Tom of Finland" som också fanns på SF-play inom en snar framtid. Jag råkade se en bit av en dokumentär om konstnären och tyckte det var en fascinerande historia.
Dels att porr-teckningarna blivit populära idag och det är helt ok att gå runt med en sådan tygkasse på stan. Och Touko Laaksonens liv, att hans egen familj tyckte det var så skämmigt att de inte låtsades om vad han tjänade pengar på samtidigt som han blev poppis på andra sidan atlanten.
 
 
 
 
 

Kommentera här: