Det gör ont

Om det är något jag snart börjar bli lite av en expert på så är det hemmagooglade rehabövningar för diverse idrotts-skador.
Eftersom jag älskar att googla fram svaret på frågeställningar så gör jag det ju dessutom för två!
 
Jag och Per har typ haft allt, överbelastade axlar och armbågar och handleder och knän, stäckningar i höfter och vader, stukade fötter och ryggproblem. Och nu senast så har jag problem i min fot.
 
Jag var och sprang i skogen och sparkade in i en rot, så nu har jag något som jag tror är turf toe, eller typ vrickad stortå på svenska. Lite olägligt när jag ska springa 14 kilometer i skogen imorgon.
 
Inga problem dock, jag har redan googlat fram hur man tejpar foten för att få mer stabilitet.
 
Egentligen gillar jag ju knappt att löpträna, men nu har jag ju lidingöloppet i slutet av september. Och så hittade vi ett lopp på Åland som vi kan kombinera med förälrabesök i oktober. Och så blev jag lite sugen på Norasjön runt nästa vecka (tror dock jag ska känna efter imorgon om jag tror det funkar med foten). 
Två sekunder efter genomfört lopp har man liksom förträngt att det var jobbigt.
 
 
 

Kommentera här: