Träningsupdate

Tänkte dela med mig av lite news på min favorithobby - Crossfit (att plåga mig själv lite)
 
De senaste fem veckorna har Crossfit Open varit igång. I Crossfit Open kan VEMSOMHELST vara med. Jag har sett instagramvideos på allt ifrån skröpliga mormödrar, handikappade personer helt utan ben och såklart isländska amazon-kvinnor. Det viktiga är ju inte att vinna, utan att vara med.
 
Då kör man ett träningspass varje fredag, fem veckor i sträck, som kan anpassas efter vad man klarar av. Och så hejar man på varandra och använder coola hashtags #intheopen
 
Årets träningspass(WOD'ar) kan ni se på https://games.crossfit.com/
Jag hade som mål i år att köra ett pass RX (RX= jättetungt, scaled=lite lättare)
Och det gjorde jag faktiskt på hela två pass!!
17.1 och 17.4 (nej, jag gjorde inga handstand pushups)
Här är iallafall bildbevis på en pull-up!
 
Så, nu är nästa träningsmål Atletprovet på jobbet.
Jag ska visserligen springa Action Run innan, men det gör jag eventuellt i snigeltakt med mina skräckslagna kollegor, inte bestämt mig ännu (deras mål är att klara av hela banan innan de börjar plocka undan grejerna, typ)
 
Atletprovet består av 10km löpning, max vikt i bänkpress och mar repetitioner pullups. Mitt mål är att springa milen under timmen och klara minst fem pullups.
 
Idag anmälde jag oss (Jag + Per) även till Tough Viking Djurgården den 26 Augusti, 15 km hinderbana. Jag fick ett nyhetsbrev om att det finns ett alternativt hinder till el-hindret. El-hindret är alltså en metallrigg där det hänger ner en massa eltrådar (typ djurstängsel) som man springer igenom och de sprutar vatten på dig. Ni hör ju att det är något man helst slipper. 
Vårt lag heter "PR i ångest". Jag tyckte det var passande. Vi slipper trycka upp t-shirts eller så, eftersom det kommer synas vart jag hör till.
 
Senare i år är vi även anmälda till Kilsbergen Trail Run 14 km med avslut uppför skidbacke, och Lidingöloppet 30 km (tredje gången gillt under tre timmar?). 
Så det kanske börjar bli dags att sätta igång löpträningen snart?
 
 

Kommentera här: