Slutet av året

Den första januari är passligt nog på en måndag nu,
för det går ju inte att starta "det nya livet" på någon annan veckodag.
 
Vi ska få magrutor i vårt nya liv som startar nästa vecka.
Jag har lyckats förhandla mig till att få beställa en matkasse var fjärde vecka och att vi gör en utvärdering om tre månader och inte bara beslutar oss för att leva på kött och potatis "tills vidare".
Så det blir nog något jag också kan leva med.
 
Jag brukar säga att jag brukar känna mig som en Labrador,
alltså som om jag har något genetiskt fel som gör mig konstant hungrig.
En annan aspekt i det hela jag inte skulle tacka nej till är ointresset för smak,
såsom hundar gör, för de glufsar bara i sig vad för skräp som helst, så snabbt som möjligt.
Tänk att kunna leva på något astråkigt, typ kokt broccoli och ungsstekt kycklingfilé två gånger om dagen,
och aldrig tröttna på det. Drömmen.
 
 

Kommentera här: