Årets Lopp!

Det har blivit några lopp i år!
 
Så jag tänkte ge en liten års-resumé i lopp!
 
Örebro Actionrun - 29 April
Kanske Årets Roligaste lopp, eller med roligaste laget iallafall (mina arbetskamrater).
8 km hinderbana där vår tid liksom inte spelade någon roll, det var en stor vinst att ta sig i mål.
 
 
Blodomloppet - 24 Augusti
Nytt PB på milen, bara sekunder ifrån min målsättning (jag har ett gäng olika mål jag strävar mot, man måste ha mål för att komma någonstans). Det var svinjobbigt.
 
Tough Viking Kungliga Djurgården - 26 Augusti
15 km hinderbana ihop med Per. Den här var psykiskt jobbig då han sprang typ 10 meter framför mig hela vägen och jag hade svårt att hinna med. Utom på simningen, där det visade sig att jag mer eller mindre är en säl, eller en pingvin, eller nån som bara simmar hyfsat snabbt. Nästa år ska jag nog satsa på swimrun istället, eller hitta någon lite långsammare att springa med.
 
Kilsbergen Trailrun - 3 September
14 km terräng på steniga stigar med stukad stortåled. I slutet sprang jag förbi en tjej som berättade att hon stukat foten efter typ två kilometer, då kändes det som att jag kanske inte led mest ändå.
 
Lidingöloppet - 23 September
Anledningen till att jag överhuvudtaget tränat löpning ännu ett år. Jag slog min tid, men är fortfarande inte under tre timmar. Men jag vet inte om jag ska försöka mig på det här igen, för det är så jobbigt. (Antagligen gör jag väl det)
 
Kanonloppet - 14 Oktober
För att det är bäst att springa lite mera medan man ändå formtoppat. Det här var riktigt kul, särskilt när vi sprang på de spånbeklädda skidbanorna som förvandlats till svamp-mark. Och kohagen där man mer eller mindre plumsade fram i lera. Den här vill jag nog springa igen på riktigt, helst vill jag att det ska vara lite av ett skitväder också. Då känner man sig tuff. Jag är inte ens ironisk.
 
Run for your Lives! - 28 Oktober
Det här var nog egentligen kul, men förmodligen inget jag skulle göra om. Jag "dog" redan efter typ 2 km (av 8). Inte riktigt min peace of cake helt enkelt. Kanske skulle satsa på att vara Zombie istället?
 

Kommentera här: