Magen

Jag hittade ett så bra blogginlägg jag tänkte dela.

Det här med att visa magen.

För det finns en massa människor som helt felaktigt tror att magen ska vara platt!
Själv är jag en normalviktig, vältränad, person - och enda gången på dygnet min mage är platt är på morgonen innan jag ätit frukost och jag ligger på rygg. Alltså inte särskilt länge eftersom jag alltid är hungrig och är morgonpigg.

Jag kommer ihåg innan jag började med "the healthy life" att jag ibland fick frågan om jag var gravid. (Ofta från alkisar som handlade cigg i kiosken jag jobbade i) och jag undrade om de aldrig hade sett en normal mage förut i hela sitt liv?
Och det problemet verkar ju fler ha, så fram med alla normala magar!

Nu är jag personligen inte så intresserad av att visa upp mig...
Och så sa min gammelmormor alltid åt mig att dra ner tröjan eftersom det inte var några karlar som gick och visade sina egna magar på krogen. Där hade hon ju helt fel eftersom de kvinnor som klär upp sig för att imponera på män är mycket få, men mer om det någon annan gång.

Kommentera här: