Reselista

Eftersom jag gillar att skriva listor får ni resan hittills i listformat.

- onsdags var en riktig skitdag, för Lufthansa strejkade och vårt flyg blev inställt. Efter 2,5h telefonkö får jag det ombokat till KLM, cirka 12 timmar tidigare än ursprungsplan. Så vi åkte taxi till Arlanda med en lite skum taxichaffis och hans praktikant.

- de första fyra timmarna långflyg var mysigt, bra filmer och så blev man serverad mat. Sedan slutade det vara kul.(sammanlagt tog resan ca 2.40 h till Amsterdam och sedan 10.30 h till Johannesburg)

- jag diskuterade innan på planet att jag aldrig blir leggad när jag köper folköl eller går på krog längre, men passkontrollanten i Sydafrika tyckte jag såg ut som en 16-åring!

-det är regnperiod här, så det öser ner och åskar omvartannat! Rätt kallt faktiskt, kommer kanske få användning av mössan och vantarna i packningen!

-vi har varit på köpcentrum i Johannesburg idag. Vi var långa och bleka. Eftersom alla pratar engelska kändes det brittiskt, tills vi passerade en dam som balanserade en micro på huvudet (i kartong)

- imorgon bär det av mot safarin!

Kommentera här: