Mellandag

Inatt vaknade vi vid fyra-tiden för att det knäppte och small så mycket i väggarna.
Det visade sig att det brann i några soptunnor i porten bredvid, och brandkåren var på plats och släckte.
 
Visste ni att det är åtta gånger vanligare att torrkokning är en orsak till lägenhetsbränder än levande ljus?
Vid såna här tillfällen känner jag att statistiker var helt rätt karriärval för mig, alltså när jag kan referera till lite siffror.
 
Jag har börjat skriva på min bucketlist för 2017. Jag tror att jag ska ta färre punkter (har haft 100 innan, blir kanske 50-60 i år) och att jag ska ha fler som rör just jobbet. 
För 2016 har egentligen varit ett helt ok år, mycket crossfit och roliga semesterresor till Sardinien och Sydafrika. Men på jobbet har det varit ett riktigt skit-år, igen.
 
Det är rätt mycket oväsen här nu, så trots att jag lessnade på mellandagsrean efter den första halvtimmen i tisdags så tänker jag ge det ett försök till. Per är på jobbet så jag kan hänga inne på H&M hur länge jag vill!
 
 
 
 
 

Kommentera här: