Veckans träning

Jag svarar rätt ofta på frågan hur ofta jag tränar. Och ofta svarar jag lite svävande "kanske fyra gånger i veckan?" eftersom jag inte vill skrämma folk med hur mycket det är egentligen! Någon kan ju få för sig att jag borde vara lite mer vältränad än vad jag är också...
 
Iallafall tänkte jag dela med mig av min träningsvecka här!
 
Måndag - Morgon- Crossfit
Marklyft (Jag körde 40 kg kanske? Inte så fruktansvärt tungt helt enkelt)
Bänkpress (2x10 kg kettlebells, lite i lättaste laget men de tyngre vikterna var upptagna)
20 st Utfalls-steg med Kettlebells (2x10kg)
Bottom up med Kettlebell (8 kg, övning som ser lätt ut men är sjukt tung!)
+ I lag om 2, vi delade upp det jämt:
2000 m roddmaskin
120 Kettlebell-svingar, 16 kg Kettlebell
60 Goblet squat (knäböj med en kettlebell, 16 kg)
400 m löpning tillsammans
 
Tisdag - 14 km löpning
Jag var på möte till Stockholm hela dagen och behövde verkligen röra lite på mig när jag kom hem!
Jag hade bestämt mig för 13 km, men det blev lite längre eftersom jag inte ville att Runkeeper skulle stå på 12,5 när jag kom hem och sprang i krokar typ... Halva rundan var vackert väder och andra halvan sprang jag i storm och regn. Karaktärs-bildande om inte annat!
 
Onsdag - Crossfit
Front squat (Jag körde 30 kg, jag är inte så stark i benen och kände inte för nya PR)
Turkish Get Up 12kg Kettlebell
Front Leaning rest (typ som plankan)
+ I lag om 2, vi delade upp det jämt:
800 m löpning tillsammans
40 ringrodd
80 utfallssteg 2x12 Kettlebells
40 ringrodd
800 m löpning tillsammans
 
Torsdag - Crossfit
12 min:
Ringrodd
Axelpress med Kettlebells (2x10 kg, men jag borde ha tagit lättare, för jag orkade inte alla reps)
Armhävning i ringar
21 min:
15 Kettlebell-svingar 18kg
8 Burpee-boxhopp
15 Tuck-Ups
 
Det var uppdelat i 2 st EMOM (Every minute on the minute) Det innebär att man börjar en ny övning varje hel minut och vilar om man blir klar snabbare än en minut. Det var riktigt jobbigt och jag fick en najs träningsvärk i magen efter detta!
 
Fredag - VILA, för musklerna växer ju när man vilar?
 
Lördag - Crossfit
40 min:
400 m löpning
20 pull-ups med gummiband
30 Wall-balls (Man slänger upp en 6 kg boll ca 2 meter upp på en vägg)
Störtkul pass! Det var i lag om 2 pers som turades om så man fick vila lite mellan varje övning.
 
Söndag - Löpning
4 st 1000 m intervaller, vi startade var 6e minut. Jag hatar intervaller för det är så jäkla jobbigt, men det är snabbt avklarat och helt sjukt bra träning.

Kommentera här: