Böcker jag läst

Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman
Jag har tidigare läst En man som heter Ove och Britt-Marie var här är Backman. Och denna bok liknar dem absolut. Jag tycker dock att huvudpersonens fantasivärld som beskrivs blir lite för mycket och drar ner läsupplevelsen. Men jag gillar hur alla historier liksom börjar parallellt och sedan vävs ihop. Det är en fin bok men inte Fredrik Backmans bästa.
 
Min fantastiska vänninna och Hennes nya namn - Elena Ferrante
Jag har hunnit igenom de två första av fyra böcker i bokserien. Jag var faktiskt lite skeptisk till en början vad jag gett mig in på, men nu är jag inne på bok tre och tycker den är riktigt bra! Den handlar om en flicka som växer upp i fattiga Neapel och till skillnad från sin väninna får möjligheten att studera. Den första boken avhandlar som sagt barndomen vartefter personerna blir äldre. 
 
 

Kommentera här: