Tips på saker du kan göra istället för att blogga

Tips på saker du kan göra istället för att blogga.
Eller, vad jag har haft för mig på sistone...
 
1.Träna
Sedan årsskiftet har vi tagit typ tre vilodagar sammanlagt. (Vilodag är alltså en dag vi inte tränat på)
 
Ifall någon skulle bli lite orolig av att läsa det så googlade jag snabbt fram en artikel här: Nej, du är inte övertränad
Ifall man inte orkar klicka på länken: Har du inte ett maniskt beteende och får ångest av att inte leva hälsosamt samt sover och äter tillräckligt, så behöver du typ vara elit-idrottare för att ens ha förmågan att överträna dig själv.
 
I fredags blev det till och med dubbla pass när jag började dagen med att köra lite snatch innan jobbet och sedan tog en fem-kilometers premiärtur i joggingskorna på eftermiddagen (fast fem kilometer är typ vila)
 
 
2. Äta/Laga mat
Jag ser det här med att äta mat som en av mina hobbies. Igår orkade jag inte äta riktig mat OCH lördagsgott. Så vi kombinerade det i någon slags tapas/ostbricka variant.
 
Annars poppar det upp nya burgarställen varje vecka i Örebro (skojar inte). Så vi håller på att avverka dem på lördagar. Igår blev det dock Pitchers, för det var så mycket folk på stan. BESVIKELSE smakade det. Jag fick inte ens rätt burgare, så jag ångrar nästan att vi inte körde McDonalds istället. 
 
Tips på god mat man kan laga:
En bra bit torsk, stekt i ordentligt med smör. Stekt lök och bacon som topping.
Sparris, blå kokt potatis och färdigköpt aioli till det.
 
 
 
3. Läsa böcker
Jag har läst två deckare på sistone;Sandmannen (Lars Kepler) och Vecka 36 (Sofie Sarenbrant).
Sandmannen var riktigt bra, även om man blir lite irriterad på att skurken var lite för smart. Typ som i filmer då huvudpersonerna överlever vilket kärnvapen som helst men bifigurer dör när man skjuter på dem med knallpistol.
Vecka 36 var okej. Kanske inte något litterärt underverk, men bra tidsfördriv.
 
4. Se på Skam
Ja, jag har också fastnat. Det kan hända att min favoritkaraktär är skolsköterskan.
 
5. Gå på bio
Vi var och såg Assassins Creed på bio förra veckan. Vi har aldrig spelat tv-spelet.
Det var mycket action och Fassbender är rätt snygg. Men slutet var katastofalt dåligt.
Jag kan tänka mig att det finns bättre filmer man kan se istället.
Vi fick iallafall biljetterna gratis på vårt SF-bio klubbkort.
 
6. Shoppa
Igår köpte jag ett par vinter-tights på stadium outlet. Så jag ska försöka få igång löpträningen. Det är ju bara åtta månader kvar till Lidingö. Dessutom har vi anmält oss till Kilsbergen Trailrun, 14 km i kuperad terräng med avslut uppför en skidbacke. Kan bli tufft.
 
Jag har dessutom klickat hem alldeles för mycket från wish på sistone. Det är ju så lång frakttid på dem att man typ hinner glömma att man beställt. Jag väntar i varje fall på strumpor, te-sil, nagelbandsolja, fluffiga inläggssulor och ett linne. Jag räknar med att allt är skit-kvalitet och rätt så fult.
 
 
 
 
 

Kommentera här: