Pokenader

Ja, jag är 28 år gammal och tycker Pokemon Go är skitkul.
 
Jag har det jämt på när jag går till och från jobbet.
Om jag har en kass dag på jobbet så kan jag iallfall tänka att jag är ett par kilometer närmare kläckandet av mitt 10-kilometers ägg. Och DÅ kommer jag antagligen få något roligt.
 
Nu för typ en månad sedan blev det ännu roligare när de släppte nya Pokemons.
Vilket har bidragit till problemet att jag för första gången någonsin funderar på att köpa låtsasgrejer i ett spel, för riktiga pengar.
 
Jag hörde Nour el Refai i ett podradioprogram. Hon är också en vuxen och smart människa som gillar Pokemon Go. Hon tyckte det var roligt att reta barn genom faktumet att hon är vuxen, och därmed har en månadslön, och kan köpa låtsasgrejer i spel bäst hon vill.
 
Själv tycker man ju det är lite pinsamt när ungar kommer fram och undrar om man spelar liksom...
 
Någon gång blir jag väl så gammal att jag slutar bry mig, tänker jag. Kanske när jag fyller 29.
 

Kommentera här: