Böcker jag läst

Jag tänkte att jag skulle börja hålla er ajour med vad jag läser för böcker.
Och upptäckte att min senaste recension var från 29 oktober förra året...
Så jag har missat att dela av mig av några titlar...
Iallafall skapade jag en ny kategori för ändamålet.
Och här kommer en snabbgenomgång av de två senaste jag läst.
 
 
Mordet på Orientexpressen - Agatha Christie
Jag älskar Agatha Christie och har sett alla avsnitt av Poirot och Miss Marple.
Så nu tänkte jag börja läsa böckerna också.
Jag hade glömt svaret på mordgåtan trots att jag sett denna i filmversion innan.
Det är alltså Poirot, som är med om ett mystiskt mord ombord på ett tåg.
Så bra! Agatha kan verkligen skriva bra twister!
 
Huset vid sjön - Kate Morton
Jag har läst ett par böcker av Kate Morton innan, jag älskar ju engelsk landsbygd med stora gods osv. (Typ lite Downton Abbey) men med mysterier. Så jag har verkligen gillat de jag tidigare läst.
Och första halvan av boken är riktigt bra!
Tyvärr passar slutet in i vilken billig Harlequin-roman som helst. Väldigt förutsägbart och inte så spännande. 
 
 

Kommentera här: