Middagstipset

Tänkte bara tipsa om tre olika maträtter vi gort nyligen och tycker är goda!
 
Pasta med salsiccia ett recept av Paolo Roberto, det går bra att byta ut tomaterna mot en burk krossade. Då går det verkligen supersnabbt att laga!
 
Enchiladas med refried beans ett av Lotta Lundgrens recept för coop, middag för 80 kr. Nu verkar de ha justerat i receptbeskrivningen också, så det blir lättare att göra rätt nästa gång!
 
Bönlasagne med spenat och Zucchini är den godaste vegetariska lasagne jag gjort på sistone (av två). Lättlagat också. Jag har provat laga helt vegansk-lasagne från undertian också, då jag älskar konceptet med billig och nyttig/god mat. Men solrosfrö-grädden föll mig inte riktigt i smaken.
 
Men nu närmast ska jag baka kaka, för det är jag som har fredagsfikat på jobbet imorgon. Jag kör på ett vinnande koncept och tar ännu ett recept från Jennys matblogg, som jag också gjort ett par gånger tidigare. Cheesecake brownies tror jag på...

Kommentera här: