Böcker jag läst

 
Tänkte dela med mig av två böcker jag läst nyligen;
 
Learning to breathe fire - J.C.Herz
Det här är en bok om Crossfit. Och du kommer förmodligen inte att förstå den om du inte tränar Crossfit själv. 
Den går igenom alla personer och mytbildningar bakom Crossfit. Och det står typ att vanliga gym med maskiner är skapta för att lura pengar av folk, och att du ska träna Crossfit om du vill bli vältränad på riktigt.
Bra bok.
 
Emma - Jane Austen
Jane Austen är lättläst men håller inte riktigt i tiden. På ett sätt känns det lite som lyx-chicklit att läsa om hennes matchmaking misstag och det är underhållande. Men människosynen, att hela tiden gå runt och anse sig för fin för att ens prata med vissa människor och bli kär och gifta sig med en man bara för att han är lite trevlig känns väldigt mycket 1700-tal och inte så 2000-tal.
Jag blev tvungen att se filmen med Gwyneth Paltrow i huvudrollen när jag läst klart boken. Jag tror att man måste ha läst boken för att förstå filmen, för den har inte särskilt många utsvävanden utan är "true to the story". Vilket innebär att de klämt in mycket handling på litet tid. 
 

Kommentera här: