Kitchentoolfreak

Som det kanske framkommit här innan är jag en riktig köksmaskinsnörd. Det finns tekniknördar som kan allt om alla nya telefoner, och så finns det jag som regelbundet hittar nya köksmaskiner jag vill testa. Nästan lite skämmigt eftersom mycket blir testat en gång innan det mest blir stående att samla damm (yes, I'm thinking about you degblandaren, spiralizern, glassmaskinen, kapselmaskinen och juicemaskinen).
Min absolut bästa apparat är crock-poten som jag regelbundet marknadsför i lunchrummet på jobbet.

Iallafall hamnade en ny diskmaskin överst på listan igår (kanske inte en köksmaskin kanske du tänker nu men: http://www.svd.se/nya-trend-laga-mat-i-diskmaskinen) eftersom den gamla började strejka.
Annars hittade jag en bild på en airfryer på instagram häromdagen som såg spännande ut, alltså en fritös med minimalt olja. Och en kaffekokare med timer vore inte helt illa (kanske på riktigt befogat att unna sig, verkar kosta typ 500spänn).

Och, kanske inte en apparat, men jag har sparat flera varianter av Donut-formar på wish. Om man vill laga ex. Paleo-donuts så bakar man dem i form i ugnen istället för frityr, då behövs en form. Det ska jag nog klicka hem...

Kommentera här: