Lite av allt

Idag startade jag morgonen med att bita sönder en tand på granolan. 
Typiskt att det händer en lördag morgon så  att jag
måste vänta ända tills måndag för att ringa en tandläkare...
Jag får börja äta plombdragarkolor till frukost på vardagar så att jag kan gå all in med granolan på helgen utan problem, kanske?
 
Iallafall ska vi ägna dagen åt att köra lite Crossfit och senare köpa säng!
Vi var ut och provade sängar (helcrazy!) före jul och hittade en vi gillade, men bestämde oss för att priset var lite i överkant. Men Sova (butiken) har ringt och gett oss nya rabatter ett par gånger, så nu tycker vi det börjar låta rimligt.
Framförallt har vi kommit fram till att vi inte har någon aning om hur man skiljer en bra säng från en dålig eller vet om man får ett bra pris överhuvudtaget. Det är ju inte precis så att någon av oss har högskolepoäng i säng-kunskap... Så det är dags att slå till!
 
På tal om udda kunskaper, låter inte Kommunikologi som något att lägga till mitt annars brokiga CV med fiskkunskap och vinprovning? Alltså att bli en bättre beslutsfattare av att krypa riktigt långsamt. Haha!
Hysteriskt roligt att föreställa sig hur höga chefer kryper runt på golvet!
 
Hade jag inte planerat att åka ut till Marieberg och slänga 20 papp på en ny säng hade jag varit sugen på detta.
IKEA har en ny takkrona som vi noterade i måndags då vi var dit och köpte en stekspade och den lyxigaste kudden vi kunde hitta (trött på att det blir en grop i mitten typ direkt). Jag har varit lite inne på att ropa hem en krona från Lauritz annars, men det verkar knepigt att räkna ut slutpriset... Förutom själva auktionen tillkommer klubbavgift, frakt och eventuell reparation eftersom de inte alltid kan garantera skicket.
Väska från Day birger & Mikkelsen, ca. 2000 kr. Bra storlek med många fack!
 
Här är förresten en video som jag lägger ut här mest för att jag själv ska komma ihåg den.
Jag misslyckades totalt med att göra majonnäs i matberedaren! Hemmalagad majonnäs är annars skitbra, passar in i paleodieten och bra grund för någon slags sås, som är rätt svårt att hitta på utan ex. mejeriprodukter.
 
 

Kommentera här: