Where I'm not

Klockan är 20:17 en torsdagkväll och jag är inte på hockey. 
Det är inte så att jag är det minsta intresserad av hockey. Faktum är att jag har noll koll. När folk pratar om "ligan" eller "cupen" så frågar jag alltid vilken sport det gäller. Jag ser inga hinder för att kalla en golftävling för "Champions leage" så länge det är champions som tävlar i någon slags turnering.
Men just ikväll har jag faktiskt biljetter. Men Per har varit sjuk hela veckan och jag tror inte att jag kommer att uppskatta att sitta ensam, utan öl (man får tydligen inte dricka på läktaren) och se på en hel match själv.
Jag klarar knappt att se ett helt program på tv.
 
Det enda programmet jag ser regelbundet på tv är vetenskapens värld. (Nu kanske ni förstår att hockey skulle bli en utmaning) Och jag skulle seriöst kunna tänka mig att bli forskare, istället för tandläkare, i min framtida fyrtioårskris.
Jag har länge tänkt att någon dag när jag blir stor, ska jag bli tandläkare. Det känns som ett jobb med stor respekt, folk kommer sällan och har så mycket synpunker på vad de vill ha åtgärdat på det sättet vanliga doktorer får en självdiagnos från google. Det är bara att be patienten gapa stort och påbörja det konstnärliga arbetet att slipa fram nya tänder.
 
Men iallafall, så kan jag tänka mig att överge dessa planer för forskning. Jag kommer på nya saker varje dag att undersöka (jag borde börja skriva ner det någonstans).
- Torkar verkligen alkohol ut kroppen? Tydligen är det enda vetenskapliga bevis för detta ett experiment från 60-talet gjort på en enda person! (Bevisar ingenting statistiskt)
- Kan man strecha för mycket? Folk brukar hänvisa till barngymnasterna på sovjet-tiden och påstå att de knappt kan böja på knäna i vuxen ålder för att kroppen är så förstörd.
- Blir man snällare av pepparkakor?
- Hur tränar man bäst sin hjärna för att bli den personen man vill vara? Här tänker jag mindfulness, hur tränar man på att vara lycklig? Hur tränar man effektivt upp sin självdisciplin? Hur vet man att träningen har haft effekt?
- Och så vill jag uppfinna någon mackapär som håller koll på om man stängt av spisen eller inte på morgonen när man gått hemifrån och undrar detta hela vägen till jobbet.
 
 
 

Kommentera här: