Short hair?

Jag sitter och utforskar pinterest och hittar bilder på frisyrer. Korta frisyrer.
Och känner mig sugen på ett klipp...
Per har tidigare sagt att det är helt ok om jag kommer hem med Miley Cyrus frisyr (den här alltså)
 
Kanske för att det är typ den frisyren han själv vill ha, fast kortare.
 
Men jag tvekar lite. Främst för att jag är rädd för att se ut som en tant.
Jag har nämligen alltid inbillat mig att kvinnor som är runt 60 är dem som kapar håret för att få en frisyr som matchar sin ålder. Men jag kanske oroar mig i onödan?
Dels undrar jag hur praktiskt det är, eftersom jag tränar ofta och inte vill ha en massa svettigt hår hängande i ögonen, och istället gärna håller allt ifrån ansiktet med en tofs.
 
Enligt typ cosmopolitan kan man mäta sitt ansikte, för att få svart på vitt om man passar i kort.
Dessutom, brukar man passa i kort, om man som mig har rätt så tunt och fint hår. (Jag tycker jag OFTA ser tjejer med tunnare hår än mig som skulle passa bättre i en kortare frisyr)
 
Så kanske nästa gång?
 
 
 

Kommentera här: