Run?

Jag "följer" som sagt ett tränings-schema jag hittat på nätet för att klara milen på 50 min.
Nästa pass är backlöpning, som jag skjutit upp i snart en månad.
Så, jag tänkte att jag skulle få det gjort idag, så att jag kan fortsätta med livet och sluta skjuta upp saker.
Det går inte så bra hittills...
 
Men jag sprang säkert en hel km tidigare idag när jag var till myrorna med ett par påsar utrensade kläder och tyckte det tog för lång tid att gå tillbaka hem.
 
Och så läste jag ut Born to run häromdagen och tycker på allvar att ultralöpning låter som en ny potentiell hobby. (Fast nu har jag bytt till Caitlin Morans "Morantologier" och kommer snart att byta bana till att drömma om ett liv som krönikör).
Jag har tillochmed hundörat ett par sidor jag tyckte extra mycket om:
 
"...För dem handlade löpning bara om att plåga sig fram i tre eller fyra kilometer med storlek 30 i jeans som enda mål: ställa sig på vågen, bli deprimerad, sätta på sig hörlurarna och få det överstökat. Men om man ska springa i fem timmar kan man inte tvinga kroppen på det viset; man måste slappna av på samma sätt som när man bit för bit sänker sig ner i ett varmt bad..."
 
Så att, det är väl bara att bita ihop och göra det. Enligt google är solens nedgång i örebro 17.23 idag, så jag borde hinna få lite solljus också. :)
 
 
 
 

Kommentera här: