Done!

Done #1:
Lidingöloppet! Vi går runt hemma och är malliga över att vi tog oss runt nu! Känns minst sagt som en bragd.
Själv fick jag en tid på 3.40, som är helt ok, men jag har redan planer på att åka tillbaka nästa år och slå den!
(Kommer nog inte bli något större problem, får planera in semestern lite bättre bara, fyra veckor off är INTE bra för formen)
Första milen gick lätt och var kul, och tredje milen gjorde mest ont hela tiden. Och idag är mina höfter mycket onda på mig, jag vaggar fram som en gammal skruttig tant!
 
 
Done #2:
Supersavermonth slutade i samband med lidingö enligt plan. Det har inte gått fantastiskt bra... Det har blivit mer utemat och skräpmat än vad jag önskat, men det är svårt att hålla god fot med folk och vara social utan lite avsteg. Jag har iallafall sparat alla kvitton, utom ett, den här månaden. Eventuellt kanske jag sammanställer det någon dag när jag har mycket tid över (eh, aldrig)
 
Detta firade jag iallafall med att vagga ombord på bussen till Marieberg där det blev nya skor och hörlurar.
 
Jag bestämde igår att jag skulle köpa nya hörlurar. Precis när vi skulle lämna av våra väskor innan loppet och jag skulle plocka ihop mina grejer var plupparna (gummigrejerna man stoppar in i öronen) spårlöst borta!
Jag fick panik och undrade om jag skulle behöva springa tre mil utan musik (jättetråkigt) och sprang runt och letade efter någon som sålde hörlurar.
Alla som hämtade ut en nummerlapp var tvungna att gå förbi en lidingöloppsmässa där det såldes löparkläder/skor, energi-gel, löpar-vattenflask-bälte osv. men det fanns INGA hörlurar.
Iallafall hittade jag plupparna när jag ännu en gång gick igenom väskinnehållet, och bestämde mig att det nog är dags för nya lurar. Den modellen jag har är bäst för löpning, risken för att de ska falla ur öronen är minimal!




Kommentera här: