Mindful

Jag var på en föreläsning i mindfulness på jobbet häromdagen. Den var intressant men lite... töntig. Jag håller med rösterna jag hört i efterhand att det hade varit intressantare att fokusera mera på vetenskap och mindre "tyck- och tänk".
 
Jag kan annars tycka att mindfulness är något man borde praktisera oftare. Grejen är bara att det är sjukt energikrävande, tycker jag. Om man ska orka intressera sig för precis allt som händer runt omkring behöver man nog sova lite oftare än en gång om dygnet. Dessutom är det så himla roligt att leva lite i framtiden och planera in en massa roligt.
 
Bland annat bokade vi flyget till årets semester idag. Förra året blev det ingen semester eftersom jag sommarjobbade, så det här är vi sååå värda. Vi tänker åka runt till några grekiska öar, så vi har några hotell att boka också innan allt är klart.
 
Något jag inte ser fram emot så himla mycket, men tar upp mycket tankeverksamhet, är uppkörningen, som närmar sig skitfort! Är lite avis på mina yngre syskon som slapp undan dubbelfiliga rondeller och motorvägspåfarter när de körde upp. Kanske läge att ta upp mindfulnesspraktiserandet på riktigt ändå, här kan det ju faktiskt komma till nytta.
1 Rebecka:

skriven

Det positiva är ju iaf att du kan det där sen medan vi andra blir lite vilse i trafiken när vi ska köra i sverige

Kommentera här: