Ledig!

Jag har sett fram emot sjukt mycket att få vara lite ledig från jobbet!
Om din arbetsgivare räknar med att du ska hämta ut en guldklocka om tjugonio år så har de inte direkt bråttom med att lära dig nya saker, är väl en sammanfattning på min tillvaro...
 
Julen var bra, vi åkte hem till Pers mormor och morfar där vi inte blev särskilt många i år, men det var mysigt ändå. Jag har fortfarande inte bestämt mig huruvida jag orkar resa till Åland under ledigheten. Jag behöver vara hemma och typ sova ett par dagar först, för det tar verkligen på krafterna att ha för lite att göra (sjukt, jag vet!).
 
Jag kikade igenom semesterbilderna lite snabbt häromdagen och konstaterade att helst hade jag nog rest lite längre bort. (Edinburgh? Jag längtar alltid dit konstigt nog, hör efter med vilken gammal utbytesstudent som helst och de kan verifiera att det alltid finns en liten tillbakalängtan)
 
Men så började jag tänka på alla turister man träffar när man reser... Fy fan, jag hatar högljudda spanjorer, italienare, fransmän och typ alla andra. Särskilt spanjorer eftersom de tror att man kan resa runt hela jorden och klara sig på enbart spanska.
 



 

Kommentera här: